ÖNEMLİ UYARI

UÇUCU YAĞLARIN DAHİLİ KULLANIMI KİŞİDEN KİŞİYE FARKLI RİSKLER GÖSTEREBİLİR.BU YÜZDEN YOUNG SOULS DAHİLİ KULLANIMI DOKTOR TAVSİYESİ VE KONTROLÜ DIŞINDA KESİNLİKLE ÖNERMEZ . AŞAĞIDAKİ BİLGİLER TEDAVİ ÖNERİSİ DEĞİLDİR.

YOUNG SOULS TEAM

Uçucu yağların canlandırıcı, enerji verici veya sakinleştirici faydalarını deneyimlemek istediğinizde, aromatik kullanım, istediğiniz faydaları elde etmenin hızlı ve kolay bir yolunu sağlar. Cildi yatıştırmak, nemlendirmek, beslemek veya yumuşatmak istediğinizde, uçucu yağların topikal kullanımı istenen etkiyi verimli bir şekilde sağlayabilir. O halde uçucu yağları dahili olarak kullanmanın avantajı nedir? Uçucu yağların dahili kullanımı bazıları için bir gizem olsa da, araştırmalar dahili olarak uçucu yağlar için bol miktarda güvenli ve faydalı kullanım bulmuştur. Evet, uçucu yağların aromatik ve topikal kullanımı çeşitli faydalar sağlar; ancak, düzgün yapıldığında dahili kullanım da eşit derecede faydalı olabilir. İç uçucu yağ kullanımı, vücut için aromatik ve topikal kullanımın basitçe başaramayacağı bazı özel faydalar sunar.

Dahili kullanımın faydaları
Esansiyel yağları tüketmenin en yaygın nedenlerinden biri, vücut için sağladığı içsel faydalardan yararlanmaktır. Her uçucu yağ, vücuda benzersiz özellikler ve faydalar sağlayacak farklı bir kimyasal yapıya sahiptir. Örneğin, bazı uçucu yağlar sağlıklı hücre fonksiyonunu teşvik etmek, gastrointestinal sağlığı desteklemek veya sağlıklı bağışıklık fonksiyonunu sürdürmek için dahili olarak kullanılabilirken, diğerleri iç temizlik faydaları sunabilir. * Doğru şekilde kullanıldığında, uçucu yağlar çok çeşitli sağlık yararları sağlar. 

Önemli sağlık yararlarına ek olarak, dahili kullanım, yiyecek ve içeceklere güvenli, doğal, güçlü tatlar eklemenin bir yolunu da sağlar. Başlangıçlara, içeceklere, atıştırmalıklara ve unlu mamullere uçucu yağların eklenmesi, uçucu yağların sağlığa faydalarını deneyimlemenin basit bir yolunu sağlamakla kalmaz, aynı zamanda yenilebilir her şeye güçlü, benzersiz bir lezzet katacaktır.

Uçucu yağları dahili olarak kullanmak güvenli midir?
Daha önce dahili olarak uçucu yağları hiç kullanmadıysanız, bu kadar güçlü ve etkili bir şey tüketmek tuhaf görünebilir. Bununla birlikte, uçucu yağlar, doğada bulunan bitkilerden, meyvelerden ve bileşiklerden gelir ve bu nedenle, içsel faydaları almanın güvenli bir yolunu sunar. Yediğimiz yiyeceklerin çoğu az miktarda uçucu yağ içerdiğinden, büyük olasılıkla esansiyel yağları günlük diyetinize dahil ediyorsunuz. Vücudumuz bitkiler ve meyveler gibi doğal bileşikleri metabolize etmek ve işlemek için tasarlandığından, biz zaten uçucu yağları metabolize etmek * için donanımlıyız.
Uçucu yağlar, bitkilere tat ve koku veren kısım olan doğal bileşiklerin yalnızca yüksek konsantrasyonlarıdır. Bazı uçucu yağlar asla iç tüketim için uygun olmasa da, doğada bulunan diğer maddeler gibi içten güvenle alınabilen ve vücut tarafından işlenebilen bol miktarda yağ vardır.
İkinci bölümde okuyacağınız gibi, uçucu yağları dahili olarak güvenli bir şekilde kullanmanın geçerliliğini destekleyen önemli araştırmalar var.

Dahili kullanımın arkasındaki bilim
Bahsettiğimiz gibi, günlük beslenmemizde zaten az miktarda uçucu yağ tüketiyoruz, bu nedenle vücudumuz bu tür besinleri işlemek için gerekli donanıma sahip. Tükettiğimiz diğer şeyler gibi, uçucu yağlar içten alındığında vücudumuzda işlenir ve vücuda belirli faydalar sağlar.
Esansiyel bir yağ yutulduğunda, gastrointestinal sistem yoluyla, doğrudan kan dolaşımına taşınır ve daha sonra vücudun geri kalanında taşınır. Yağda çözünen bileşikler olarak uçucu yağlar, beyne dahil vücudun tüm organlarına kolaylıkla taşınabilir. Uçucu yağlar vücudun organlarına iletilebildiği için karaciğer ve diğer organlar tarafından metabolize edilerek (tükettiğimiz diğer şeyler gibi) işlenir ve sonra atılır.
Vücudumuz, uçucu yağlar gibi doğal bileşikleri metabolize etmek ve işlemek için tasarlanmış olsa da, vücudun sadece uygun dozlarda uçucu yağları işleyebileceğini unutmamak önemlidir. Daha sonra uygun dozajı öğreneceksiniz, ancak esansiyel yağları dahili olarak kullanırken, her zaman yağ bazında dozaj ve tüketim seviyelerini göz önünde bulundurun. Her uçucu yağ, vücudun organlarında ve hücrelerinde benzersiz reaksiyonlara neden olacak farklı kimyasal bileşenler içerir. Her bir uçucu yağ için kimyayı ve önerilen dozu göz önünde bulundurarak, dahili kullanımın avantajlarından güvenle yararlanmak mümkündür.

Birçoğu yıllardır uçucu yağların dahili kullanımını tartışırken, uygulama sürekli olarak doğrulanmakta ve araştırma ve çalışmalar yoluyla doğrulanmaktadır. Araştırmacılar, uçucu yağların dahili kullanımının güvenliğini doğrulamaya devam ediyor ve kullanıcıların dahili kullanımın güvenli parametreleri içinde kalmalarına yardımcı olacak önemli bilgiler var.

FDA GRAS (Genel Olarak Güvenli Olarak Tanınan) Listesi
Pek çok kaynak arasında ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA), gıda ürünlerinde kullanım için güvenli olduğu belirlenen maddelerle ilgili Genel Olarak Güvenli Olarak Tanınan (GRAS) bir liste yayınlamıştır. Listede yer alan her madde, güvenli dahili kullanımın eksiksiz bir belgesine sahiptir ve iyi belgelenmiş güvenli kullanım geçmişine sahip uçucu yağları içerir. Bu listede FDA, bazı uçucu yağları tüketilmesi güvenli olan uygun koruyucular ve aroma maddeleri olarak kabul eder. Bu liste aynı zamanda kullanıcıları olası toksisiteden korumak için tüketim için genel güvenlik yönergelerini belirler. GRAS listesi yardımcı bir kaynak olmakla birlikte, hangi uçucu yağların dahili tüketim için güvenli olduğunu belirlemenin tek kaynağı değildir. Bu bölümde daha sonra okuyacağınız gibi, diğer araştırmalar da hangi yağların dahili kullanım için güvenli olduğunu gösterebilir.

Hızlı bir referans için, GRAS listesinde dahili kullanım için genel olarak güvenli olarak kabul edilen uçucu yağlar şunlardır:
Fesleğen
Rezene
Limon otu
Roman Papatyası
Bergamot
Sardunya
Biberiye
Karabiber
Zencefil
Mercanköşk
Kekik
Tarçın
Greyfurt
Melisa
Portakal
Tarçın Kabuğu
Ardıç
Ylang Ylang
Ada Çayı
Limon
Nane

Güvenli kullanımla ilgili önemli belgelere sahip bu uçucu yağlar listesine ek olarak, kimyasal yapıları ve vücut üzerindeki etkileri nedeniyle dahili olarak asla kullanılamayacak bazı uçucu yağların da bulunduğunu unutmamak önemlidir.

Uçucu yağları dahili olarak güvenle kullanmak söz konusu olduğunda, dikkate alınması gereken çok şey vardır. En önemlisi, tüm uçucu yağların eşit yaratılmadığını hatırlamalıyız – her uçucu yağın kendi kimyasal yapısı, kendine özgü faydaları vardır ve vücutla kendi yöntemleriyle tepki verir. Ek olarak, uçucu yağlar eşit şekilde oluşturulmaz çünkü hasat, üretim ve testler distribütörden distribütöre değişebilir. Bu, bazı uçucu yağların saf ve kapsamlı bir şekilde test edilmiş olmasına rağmen, diğerlerinin yağ kalitesini düşüren ve iç kullanım için güvensiz hale getiren dolgu maddeleri, koruyucular veya safsızlıklar içerdiği anlamına gelir.

Uygun dozlar
Esansiyel yağları dahili olarak kullanmadan önce kendi kişisel sağlık geçmişinizi ve herhangi bir sağlık koşulunu da göz önünde bulundurmalısınız. Dahili uygulamadan önce doktorunuza danışın ve kişisel sağlık durumunuzu değerlendirin.
Tüm güvenlik faktörlerini göz önünde bulundurduğunuzda, dahili kullanım sırasında güvenliği sağlamak için yine de uygun dozlarda uçucu yağlar kullanmalısınız.
Uçucu yağları aromatik, topikal veya dahili olarak kullanıyor olsanız da, güvenli kullanımı sürdürmenin en iyi yolu doğru dozajı kullanmaktır. Uygun doz sağlık durumuna, yaşına, boyutuna ve yağın kendisine göre kişiden kişiye değişmekle birlikte, kullanıcının dahili uygulama için güvenli kullanım parametreleri içinde kalmasına yardımcı olacak birkaç genel kural vardır.

Başlangıç
Dahili kullanım için en iyisi, mümkün olan en küçük doz olan 1-2 damla ile başlamaktır. Buradan doz şu şekilde artırılabilir:
ihtiyaç duyulan (yine, bu, bireyin yaşına, büyüklüğüne ve sağlık durumuna ve istenen faydaya bağlı olacaktır.

Önerilen Doz
Spesifik yağ veya karışıma bağlı olarak, dahili kullanım için önerilen doz 1-5 damla arasında değişir. Bunun ötesinde
nokta, dozu arttırmak artık fayda sağlamaz ve çok fazla almak vücut için potansiyel olarak zararlı olabilir. Bu
kullanıcının daha küçük dozlar alması ve gerektiğinde dozu 4-6 saatte bir tekrarlaması daha iyidir.
Günlük doz
Tipik olarak, 24 saatlik bir süre içinde dahili olarak 20 damladan fazla uçucu yağ tüketilmemelidir, ancak bu
maksimum kullanılan yağa bağlı olarak daha yüksek veya daha düşük olabilir. Kullanıcı maksimum değere yaklaşırsa, herhangi bir doz
güvenliği sağlamak için uzun bir süre için kesilmelidir. Kullanırken daha düşük günlük dozlar önerilir.
Uçucu yağ, izole hesaplar yerine uzun bir süre boyunca dahili olarak.

Güçlü yağlar
Her bir uçucu yağın benzersiz bir kimyasal yapısı vardır ve bu yağ vücut sistemlerinde işlenirken vücutta farklı reaksiyonlara neden olur. Bazı yağlar, doğrudan veya uygulama yöntemini değiştirmeden alınamayacak kadar güçlüdür. Bu yağlar, bir sebze kapağına iki veya üç damla ekleyerek, tariflere bir veya iki damla koyarak veya en az 60 Ml sıvıya bir damla yağ koyarak dahili olarak alınabilir. 

Duyarlılık
Bahsedildiği gibi, uçucu yağların güvenli dahili kullanımı kişiden kişiye değişir. Uçucu bir yağın bir kişi üzerinde etkisi olabilirken bir başkası üzerinde etkisi olmayabilir, bu nedenle dahili kullanımı yağ bazında dikkate almak önemlidir.

Uçucu yağlar gerçek alerjik reaksiyonlara neden olamaz
Uçucu yağların alerjen içermediğini ve bu nedenle gerçek bir alerjik reaksiyona neden olamayacağını bilmek önemlidir. Alerjik reaksiyon, vücut tipik olarak zararsız olan bir protein molekülüne maruz kaldıktan sonra anormal bir bağışıklık reaksiyonu yaşadığında ortaya çıkar. Uçucu yağlar tamamen doğada bulunan uçucu aromatik bileşiklerden oluşur; herhangi bir protein molekülü içermezler – bu yüzden gerçek bir alerjik tepki oluşturamazlar.

Uçucu yağlar alerjik reaksiyonlara neden olamazken, bazı insanlarda yine de hassasiyet reaksiyonlarına neden olabilirler çünkü her birimizin farklı hassasiyet eşik seviyeleri vardır. Uçucu bir yağa duyarlılık oluştuğunda, alerjik reaksiyona benzer semptomlar oluşturabilir.

Belirli bir yağa duyarlı olup olmadığımı nasıl anlarım?
Uçucu bir yağa duyarlılık ciltte, sindirim sisteminde, solunum sisteminde ve vücudun diğer bölgelerinde tepkilere neden olabilir. Esansiyel yağ hassasiyetinin belirtilerinden bazıları ciltte ağrı, şişme veya hassasiyet, cilt tahrişi, nefes almada güçlük ve mide rahatsızlığını içerir.

Uçucu yağ hassasiyeti nasıl ele alınır
Esansiyel bir yağa karşı bir hassasiyet geliştirirseniz, hassasiyeti veya rahatsızlığı önlemek için uçucu yağ uygulamanızı kolayca yönetebilirsiniz. Uçucu bir yağa duyarlılık, alerjik bir reaksiyonla aynı şey olmadığından, o uçucu yağı farklı bir uygulama şekli ile kullanmaya devam edebilirsiniz. Örneğin, uçucu bir yağı dahili olarak kullandıktan sonra hassasiyet yaşarsanız, o yağı aromatik veya topikal olarak kullanmaya devam edebilirsiniz.

Uçucu yağ hassasiyeti ayrıca dozajdan da kaynaklanabilir. 
Geçmişte belirli bir uçucu yağ ile hassasiyet yaşadıysanız, yağı seyreltmeyi deneyebilir veya hassasiyetin yüksek dozajdan kaynaklanıp kaynaklanmadığını görmek için daha küçük bir doz alabilirsiniz.
Sindirim sistemindeki uçucu yağlara karşı bir hassasiyet reaksiyonu yaşarsanız, o yağı kullanmayı derhal bırakmanız önemlidir. Eğer büyükse
yağ miktarı tüketildi, hemen zehir kontrolü ile temas kurun. Sadece az miktarda yağ tüketildiyse, bol sıvı içerek hassasiyeti azaltmaya yardımcı olabilirsiniz. Reaksiyon uzarsa veya şiddetli hale gelirse, tıbbi yardım istemek her zaman akıllıca olacaktır.

Toksisite
Uygun dozaj gözlemlendiği sürece, uçucu yağların dahili olarak kullanılması tamamen güvenlidir. En uç durumlarda, yağlar için dozaj önerilerinin aşılması toksisiteye neden olabilir. Toksisite, bir maddenin vücuda zararlı veya zarar verici bir noktaya ulaşmasıdır. Herhangi bir madde (doğal, görünüşte zararsız maddeler bile) uygun olmayan bir dozda kullanıldığında toksik hale gelebilir.
Uçucu yağlar yanlış dozajlarda kullanıldığında toksisite potansiyeline sahip olsa da (tıpkı su, mineraller, vitaminler ve diğer maddeler gibi), bir uçucu yağın toksik dozu her zaman önerilen dozun çok üzerindedir. Bir kişinin, uçucu bir yağın kendisini tehlikeli toksisite aralığına sokması için dozaj önerilerini çok aşması gerekir.

Artık uçucu yağları dahili olarak kullanmanın faydalarını bildiğinize, kullanımlarının güvenli olduğu kanıtlandığına ve vücutla nasıl etkileşime girdiklerini merak ediyor olabilirsiniz, “Uçucu yağları dahili olarak tam olarak nasıl kullanırım?” İç uçucu yağ uygulaması için, uçucu yağa yeni başlayanların bile keyif alabileceği birçok yöntem vardır. Aşağıda, uçucu yağları dahili olarak kullanmanın birkaç basit yolu bulunmaktadır.

Su
Uçucu yağların içsel faydalarından yararlanmak için her zaman bir bardak suya bir veya iki damla ekleyebilirsiniz. Uçucu yağlar sadece suya güçlü bir lezzet katmakla kalmaz, aynı zamanda uçucu yağları dahili olarak kullanmanın kolay bir yolunu sağlar.
Ek Kapsüller
Uçucu yağları dahili olarak kullanmanın bir başka basit yolu, ek bir kapsüle birkaç damla damlatmaktır.

Doğrudan Başvuru
Esansiyel yağlar ayrıca doğrudan ağza konulabilir ve dahili faydalar için yutulabilir. Uçucu yağların son derece güçlü olduğunu ve dilin üstüne veya altına bir damla bile güçlü geleceğini unutmayın. Temel için
Doğrudan alınamayacak kadar güçlü olan yağlar, yutmadan önce en az dört ons su ile bir damla seyreltin. Cassia, Tarçın, Karanfil, Kimyon, Kekik ve Kekik gibi uçucu yağların her zaman seyreltilmesi gerektiğini unutmayın.
Yemek Yapma ve Pişirme
En sevdiğiniz yemek yemeklerine ve unlu mamullere uçucu yağlar eklemek harika bir deneyim olabilir.
Esansiyel yağların lezzet arttırıcı faydalarını deneyimlemenin bir yolu, vücut için faydalarından bahsetmiyorum bile. En küçük miktardaki uçucu yağlar, herhangi bir ana yemeğin, içeceğin, tatlıların, turşunun veya tamamlayıcı tatlar kullanabilen diğer herhangi bir yemeğin tadını artırabilir.

Başlamadan önce hatırlamanız gereken birkaç şey
Dahili kullanıma yeni başlıyorsanız, doğru uygulamayı sağlamak için aşağıdaki ipuçlarına bir göz atın.

Uçucu yağlarla yemek pişirme
Yüzyıllar boyunca esansiyel yağlar, güçlü doğaları ve doğal tatları artırma yetenekleri nedeniyle yemeklere lezzet katmak için kullanılmıştır. Uçucu yağlarla yemek pişirirken, unutmayın, biraz uzun sürer. Esansiyel yağlar çok konsantre olduğundan, en küçük damla bile ciddi miktarda lezzet sağlayabilir.

Uçucu yağlarla pişirirken, yemeğinize bir damla eklemek yerine, aromayı çıkarmak için şişeye bir kürdan daldırın ve diğer malzemelerle daldırılmış kürdan karıştırın. Her zaman daha fazla lezzet ekleyebilirsiniz, ancak çok fazla uçucu yağ eklemek, yemeğin gücünü artırabilir ve hatta mahvedebilir.
Biraz denemeler gerektirebilir, ancak yemeğinizi tatlandırmak ve geliştirmek için uçucu yağları kullanmaya başladığınızda, bu doğal özlerin sunduğu faydaları çok geçmeden deneyimleyecek ve en sevdiğiniz tariflerden daha çok keyif alacaksınız.

Dahili uygulama için etkili yöntemler
Artık uçucu yağların dahili kullanımı hakkında her şeyi öğrendiğinize göre, başlamaya hazır mısınız? Aşağıda etkili dahili kullanım yöntemleri için bazı özel öneriler bulunmaktadır.

Fesleğen
Ferahlatıcı, ücretsiz bir lezzet için en sevdiğiniz İtalyan yemeklerine ekleyin

Karabiber
Lezzeti arttırmak ve sindirime yardımcı olmak için çorbalara, ana yemeklere, etlere ve salatalara ekleyin *

Çin tarçını
Bir bardak suya 1-2 damla Cassia (biraz Limon yağı ile) ekleyerek açlık isteklerini önleyin ve sindirime yardımcı olun

Tarçın
Bir damla çaya veya sıcak suya koyun ve tahriş olmuş boğazı yatıştırmak için yavaşça içirin *

Kişniş
Sindirime yardımcı olması için büyük bir öğün yedikten sonra birkaç damla alın *

Dereotu
Huzurlu bir uykuya yardımcı olmak için yatmadan önce bitki çayına 1-2 damla ekleyin *

Buhur
Sağlıklı hücresel işlevi desteklemeye yardımcı olması için bir sebzeli kapsüle 1-2 damla ekleyin *

Greyfurt
Sağlıklı bir metabolizmayı desteklemek için suyunuza 1-2 damla ekleyin

Bergamot
Earl Grey oluşturmak için normal çayınıza birkaç damla koyun.

Kakule
Tat vermek ve ara sıra mide rahatsızlığını yatıştırmak için ekmeğe, salatalara ve ete ekleyin *

Kişniş
Salatalara, soslara, turşulara ekleyin ve lezzet için kızartın *

Karanfil
Kardiyovasküler sağlığı desteklemek için sebzeli kapsüller alın *

Kimyon
Sıcak, baharatlı bir tat için çorbalara, güveçlere ve körilere 1–3 damla ekleyin

Rezene
Tatlı diş istekleri ile savaşmaya yardımcı olması için çay veya suya bir damla koyun.

Zencefil
Lezzet için en sevdiğiniz tatlı ve tuzlu yemeklerinize ekleyin

Lavanta
Endişeli duyguları azaltmak için içten alın *

Limon
Mevsimsel solunum rahatsızlığına yardımcı olmak için dahili olarak alın *

Mür
Mideyi rahatlatmak için – fincan suya biraz agav veya balla 1-2 damla ekleyin *

Nane
Tazeleyici bir lezzet artışı için favori smoothie tarifinize 2–3 damla ekleyin

Roma Papatyası
Vücudu ve zihni rahatlatmak için sıcak içeceklere veya bitki çaylarına 1-2 damla ekleyin *

Mandalina
Tatlılara, çaylara, limonataya veya aroma için suya 1-2 damla ekleyin

Vetiver
Bağışıklığı destekleyen özellikleri geliştirmek için kış mevsiminde çaya veya sıcak içeceklere ekleyin *

Ylang Ylang
Antioksidan desteği için dahili olarak alın *

Limon otu
Lezzet ve sağlıklı sindirim için ara sıcaklara ve et yemeklerine ekleyin *

Mercanköşk
Sağlıklı bağışıklık sistemi işlevini desteklemek için suya, turunçgil içeceklerine veya sebzeli kapaklara 1-2 damla ekleyin *

Kekik
Kurutulmuş kekik yerine spagetti sosu, pizza sosu veya rosto üzerine bir damla koyun.

Petitgrain
Sinir sistemini sakinleştirmek, gergin duyguları hafifletmek ve dinlendirici bir uyku sağlamak için içten alın *

Nane
Sindirimi teşvik etmek ve lezzeti artırmak için herhangi bir içeceğe, tatlıya, salataya veya ana yemeğe ekleyin *

Kekik
Taze, bitkisel bir lezzet eklemek için et ve başlangıç yemeklerine 1-2 damla kullanın

Portakal
Lezzet patlaması ve genel sağlığı iyileştirmek için suyunuza bir damla ekleyin *

* Bu ifadeler Gıda ve İlaç Dairesi tarafından DEĞERLENDİRİLMEMİŞTİR. Bu ürün hastalığı teşhis etme, tedavi etme, iyileştirme veya ÖNLEME amacına yönelik değildir.

YOUNG SOULS TEAM

Ana Menü